Laag Catharijne Rental & Repair

Voor Laag Catharijne was het belangrijk om ook tijdens de coronaperiode in verbinding te blijven met haar klanten. In een korte periode heeft Neweb op een flexibele manier samen met Laag Catharijne een webshop kunnen lanceren.

Year
February 2021
Client
sERVICE
Webshop
Website
Bezoek website
Nog even wachten...

Het project

Om Laag Catharijne te ondersteunen in de coronacrisis heeft Neweb vanaf scratch een webshop ontworpen en ontwikkeld.

Een webshop, maar dan net even anders.

Zowel voor Laag Catharijne als voor Neweb was het werken met een webshop nieuw. Hoe zorg je er dan toch voor dat zowel het process als het eindresultaat slagen?

Aan de start van de ontwikkeling van de website was er nog geen intentie voor een webshop, maar door de wet- en regelgeving omtrent corona werd het voor Laag Catharijne meteen een must-have. We gingen direct aan de slag met het maken van een ontwerp voor de webshop en sprongen tegelijkertijd in het diepe om alles te weten te komen over het opzetten van een succesvolle webshop.

Want waar letten klanten eigenlijk op? En hoe zorg je dat iemand besluit om met jou in zee te gaan en niet met de concurrent om de hoek?

Een leerzaam proces

Na het krijgen van goedkeuring op het ontwerp van de website begon de ontwikkeling. Want hoe ontwikkel je een website en integreer je meerdere betaaldiensten zodat klanten de mogelijkheid hebben om op meerdere manieren te betalen. Omdat Neweb haar websites ontwikkelt met Webflow was de keuze snel gemaakt. Webflow E-commerce inclusief volledige integratie met betaalplatform Stripe. Althans, daar gingen wij achteraf te snel vanuit.

Vlak voor launch ondervonden wij de limitaties van de nog relatief nieuwe koppeling tussen Webflow en het platform van Stripe. Hoewel Stripe betaalmogelijkheden als iDEAL en Apple Pay wel aanbied, accepteerde Webflow de implementatie hiervan echter nog niet op haar e-commerce platform. Een fout. Iets wat iedereen over het hoofd had kunnen zien, maar wat cruciale gevolgen had kunnen hebben voor de lancering van de website.

Problemen omzetten in kansen

Na overleg met de Laag Catharijne kwamen wij tot een gezamenlijke oplossing om de betalingen via de bank te laten lopen. Sinds kort bieden bijna alle grote banken in Nederland aan betaalverzoeken te versturen namens jouw bedrijf. In combinatie met het gebruik van de zakelijke tool Whatsapp Business, kan Laag Catharijne sinds heden klanten op weg helpen met vragen, of om koopadvies te geven bij het uitzoeken van een nieuwe- of tweedehandsfiets.

Online klantenbinding tussen Laag Catharijne en haar klanten.

Zowel de mogelijkheid om over te gaan tot een online betaling als het stukje klantervaring wordt verwezenlijkt door het gebruik van Whatsapp Business

Details

Persoonlijke verbinding

Deze alternatieve betalingswijze heeft ervoor gezorgd dat een persoonlijkere verbinding tussen Laag Catharijne en haar klanten plaatsvind bij een aankoop. Een proces dat na implementatie enorm goed is aangeslagen!

Tot slot

Neweb heeft door haar flexibiliteit tijdens de coronaperiode snel een creatieve oplossing kunnen bedenken als webshop, waarmee Laag Catharijne meer grip heeft op haar klanten en zowel efficiënter als effectiever hulp kan aanbieden bij het bestellen op de website.

Meer gave werken!